Höstpyssel

Valborgsmässofirande på Farhults Udde

Traditionellt Valborgsfirande den 30 april på Farhults Udde.

Firandet tar sin början med att grillen är grillvarm från klockan 18.00. Medtag mat för
grillning
Tal till våren och sång av kören vid 19-tiden.

Brasan skall tändas vid 20-tiden.

Tidigare år så har ris kunnat läggas ut vid tomtgräns för att avhämtas av traktorekipage med gripklo, denna möjlighet finns inte i nu då föreningen inte har någon som kan göra detta.

I år måste vi göra annorlunda var och en som har ris till bålet transportera det dit. Platsen kommer att vara anvisad från den 27 april. Anledningen till detta är att i Länsstyrelsens eldningstillstånd  finns denna begränsning, detta för att skydda smådjur som snabbt börjar att bygga i rishögen. Respektera detta. Tillståndet kan dras in.

Välkomna

Resultat för tipsrundan på Påskdagen i Farhult

I ett fantastiskt Påskdagsväder kom det 55 vuxna och 26 barn till start. Tipsrundan bestod av 12 kluriga frågor. (ingen hade alla rätt). Promenaden klarades av i ett ganska måttligt tempo på ca 45 minuter. Väl framme i mål skulle utslagsfrågan klaras av, att uppskatta vikten på en glasburk fylld med gula ärtor. Rätt vikt var 780 gram. Barnen hade en egen utslagsfråga där rätt svar var 53 bitar.  Därefter kunde kaffe och kakor avnjuts.

Bästa vuxen var Ulf Svensson med 11 rätt och en skattad vikt på burken av 712 gram.                          Tvåa var Krister Rahm med 11 rätt och en skattad vikt på burken av 672 gram

Första pris barn var Hugo med alla rätt och en en skattning av antalet bitar till 50.                                Andra pris gick till Otto som också hade alla rätt och en skattning till 56 bitar.

Rätt rad vuxen: x22 x22 1×1 2×1.     Den rätta barnraden:    12x xx1 xx2 111

Vi gratulerar samtliga vinnare och tacka  samtlig deltagare för god kamp

Möbler till lån/hyra

Föreningen har hopfällbara bord och stapelbara stolar som kan lånas av medlemmar kostnadsfritt, är du inte medlem så kostar det 500 Kr i hyra. Möblerna finns att avhämta vid festplatsen, bara att kontakta Carolin.

Anslagstavlorna

Det är inte tillåtet att sätta upp anslag av privat karaktär på föreningens anslagstavlor utan godkännande av styrelsens ordförande.

apr
tis
Valborgsmässofirande på Farhultsudde @ Farhults udde
apr 30 kl. 18:00

Traditionellt Valborgsfirande på Farhults Udde..

grillning
Tal till våren och kören sjunger.
Brasan är tänkt att den skall tändas vid 20-tiden.