Höstpyssel

Midsommarfirande i Farhult

Traditionellt midsommarfirande på Festplatsen i Farhult med dans kring midsommarstången, lotterier och lekar, Vi startar firande kl 14.00. Medtag gärna egen fikakorg.

Kvällen före vid 18-tiden klär vi och reser midsommarstången. Tag gärna med blommor från den egna trädgården.

Årsmöte

Årsmöte:  Söndagen den 23/ juni med början kl 10.00 på festplatsen i Farhult. Vid dåligt väder hålls mötet i Farhults församlingshem. Motioner tas gärna emot, dessa måste vara inlämnade senast 10 dagar innan mötet.                                Välkomna

Valborg på Farhultsudde i backspegeln

Valborgsfirandet uppskattades av ca 150 personer som njöt av det fina vädret, körsång och en liten vän brasa.

Resultat för tipsrundan på Påskdagen i Farhult

I ett fantastiskt Påskdagsväder kom det 55 vuxna och 26 barn till start. Tipsrundan bestod av 12 kluriga frågor. (ingen hade alla rätt). Promenaden klarades av i ett ganska måttligt tempo på ca 45 minuter. Väl framme i mål skulle utslagsfrågan klaras av, att uppskatta vikten på en glasburk fylld med gula ärtor. Rätt vikt var 780 gram. Barnen hade en egen utslagsfråga där rätt svar var 53 bitar.  Därefter kunde kaffe och kakor avnjuts.

Bästa vuxen var Ulf Svensson med 11 rätt och en skattad vikt på burken av 712 gram.                          Tvåa var Krister Rahm med 11 rätt och en skattad vikt på burken av 672 gram

Första pris barn var Hugo med alla rätt och en en skattning av antalet bitar till 50.                                Andra pris gick till Otto som också hade alla rätt och en skattning till 56 bitar.

Rätt rad vuxen: x22 x22 1×1 2×1.     Den rätta barnraden:    12x xx1 xx2 111

Vi gratulerar samtliga vinnare och tacka  samtlig deltagare för god kamp

Möbler till lån/hyra

Föreningen har hopfällbara bord och stapelbara stolar som kan lånas av medlemmar kostnadsfritt, är du inte medlem så kostar det 500 Kr i hyra. Möblerna finns att avhämta vid festplatsen, bara att kontakta Carolin.

Anslagstavlorna

Det är inte tillåtet att sätta upp anslag av privat karaktär på föreningens anslagstavlor utan godkännande av styrelsens ordförande.